מערכות ניטור נהיגה

בשנים האחרונות אנו עדים ליותר ויותר מערכות אשר תפקידן להפוך את חווית הנהיגה לאיכותית ובטוחה יותר. כמו כן חסכונית יותר מערכות ניטור נהיגה הפכו להיות בחירתם הטבעית של מאות אלפי בעלי רכבים פרטיים לצד ארגונים עסקיים ותאגידים. למעשה, דרך מערכת ניטור נהיגה ניתן לרדת לרזולוציות הנמוכות שחוסכות לארגונים אלפי שקלים ביותר הקשורות לרמת הנהיגה וסוג הנהיגה. אנו מאמינים שיש לכם לא מעט שאלות אודות מערכת ניטור נהיגה – אנחנו פה כדי לענות לכם על כל השאלות.

מה הם המטרות של מערכת ניטור נהיגה?

אנשים רבים תוהים מה הם המטרות של מערכת ניטור נהיגה, כאשר אנחנו יורדים לעובי הקורה אנו מגלים כי מערכת זאת נועדה לשמור על הנהג ועוזרת למניעת תאונות וצמצום נזקים. מערכת לניטור נהיגה מתחקה אחרי ההתנהגות של הנוהג ברכב ויודעת לזהות דפוסי התנהגות בעייתיים ו/או מצבים חריגים אשר לא אופייניים לסוג הנהיגה של הנוהג.

כמו כן, אחת מן המטרות העיקריות של מערכת לניהול וניטור נהיגה היא לעזור לחברות, ארגונים, תאגידים ואף עסקים קטנים לחסוך בלא מעט כסף ומשאבים. ניהול צי רכב בארגונים הם מלאכת מחשבת של ממש אשר גוזלים לא מעט כסף, זמן ומשאבים. דרך בקרה נכונה על צי הרכב בארגון יחד עם מערכת ניטור נהיגה ניתן לנהל את כל התהליכים בצורה נכונה מנהיגה נכונה, זמני טיפולים והתראות, חישוב קילמוטרים ועוד מגוון רחב של פעולות.

איך המערכת מזהה את הנהג ע"י ניטור נתוני נסיעה?

מערכת ניטור נתוני נסיעה הינה מערכת אשר תפקידה לשפר את הבטיחות בנסיעה, להפחית את צריכת הדלק, עלויות התחזוקה ובלאי הנוצר עם השנים תוך כדי שהן נותנות לנהג ו/או מי מטעמו אינדיקציה מלאה לגבי טיב ואיכות הנסיעה. מערכת ניטור נתונים נהיגה עובדת יחד עם כרטיס רלוונטי אשר ניתן לכל אחד מן הנהגים על הרכב אשר עוזרת לנתח באופן אינדיבידואלי את איכות הנסיעה שלה – המערכת בודקת מספר רחב של נתונים ואף נותנת דירוג לאיכות נסיעתו של הנהג.

מה הם הדברים אותם המערכת בודקת?

כיום ניתן לראות מגוון רחב של מערכות ניטור כאשר כל מערכת מפעילה פיצ'רים שונים לרווחתם של לקוחותיה. יחד עם זאת, כאשר אנחנו יורדים לעובי הקורה אנו מגלים כי ישנם דברים אחידים אשר נבדקים בכל המערכות:

  • מה הוא נתיב הנסיעה בו נוסע הנהג
  • האם תהליך האצה של הנהג נעשה בצורה מבוקרת או שמא בצורה חדה ולא בטיחותית
  • צורת וחוזק הבלימה של הנהג
  • מהירות נסיעה – במהלך נסיעה עירונית, בין עירונית, פניות, כניסה לכיכרות וצמתים
  • עמידה ממושכת כאשר המנוע דולק (לשם מניעת בזבוז דלק ופגיעה ביכולות המצבר).
  • אי הדלקת אורות
  • מודיעה במצב של אי שמירת מרחק
  • בלימות פתע

האם המערכת יודעת לנתח את הנהג לרמת המיקרו?

מערכת ניטור התנהגות נהג יודעת לנתח את הנהג לרמת המיקרו. לא מעט ארגונים, חברות ומוסדות ממשלתיים מעמידים צי לא קטן של רכבים לעובדיהם למטרות שונות. מערכות אלו נותנות את האפשרות לנתח את התנהגות הנהג לרמת המיקרו – כך שניתן לקבל מידע על כל "תופעה" חריגה אשר מתרחשת במהלך הנסיעה ולא תואמת את אופי הנסיעה של הנהג. כך באמצעות המערכת ניתן לקבל אינדיקציה למקרים רבים, לדוגמא:

  • נהיגה על השפעת אלכוהול ו/או סמים מסוכנים
  • הסחות דעת
  • עייפות של הנהג
  • מקרים של חוסר ניסיון ו/או נקודות חלשות של הנהג בתרחישי נסיעה מסוימים
  • דפוס נהיגה שלא תואם את דפוס הנהיגה של הנהג הקבוע ברכב
  • נהג לא מיומן

המערכת מנתחת את הנהג לרמת המיקרו ויודעת לדווח ולהתריע לו על נסיעה בעייתית ולא בטיחותית. כמו כן, המערכת שולחת ישר אל האחראים והממונים של אותו הנהג את כל הפרטים והמידע הרלוונטי בקשר לאיכות וטיב הנסיעה.

כיצד מערכת ניטור התנהגות נהג יכולה להציל חיים הלכה למעשה?

כאשר אנחנו מדברים על מערכת ניטור התנהגות נהג אנו למעשה מדברים על מערכת אשר פועלת לשם הצלת חיים הלכה למעשה. מערכת ניטור התנהגות נהג עובדת ללא לאות על מנת לבדוק, לאפיין ולנתח את הצדדים הפחות טובים בנסיעתו של הנהג ונותנת לו משוב בו הוא יכול להשתפר ולנהוג בצורה יותר טובה ובטיחותית – כך הנהג מקבל אינדיקציה ממקור נוסף לגבי איכות הנהיגה שלו ולרמת הסיכון בנהיגה.

האם רכבים עם מערכת ניטור נהיגה בטיחותיים יותר?

רכב המחזיק במערכות ניטור נהיגה הינו רכב בטיחותי יותר, אם אנו יורדים לעובי הקורה אנו מגלים כי ישנם לא מעט יתרונות אשר עוזרים לנהג לשפר את יכולת הנהיגה שלו ולהיות עירני וזהיר יותר בכבישים.

  • זה הזמן להרגלי נהיגה נכונים – אנחנו לא נשקר לעצמנו, הכבישים בישראל לא מעט פעמים סואנים ואף מלאים "בחוצפה" הישראלית אותה כולנו מכירים. כתוצאה מכך נהגים רבים פיתחו הרגלי נהיגה לא נכונים, מערכת לניטור נהיגה נותנת את האפשרות לפתח הרגלי נהיגה נכונים יחד עם מערכת ייעודית אשר נותנת חוות דעת בזמן אמת לאיכות הנסיעה.
  • חיסכון בהוצאות – אחד מן היתרונות הגדולים והחשובים ביותר הוא היכולת לפקח על הוצאות ולהוביל תהליכי חיסכון כספי ושאר משאבים בארגונים. רכב עם מערכות ניטור נהיגה הוא רכב אשר נותן התוויה חינוכית לנהיגה נכונה וחסכונית של משתמשי הרכב. כמו כן, יחד עם מערכת זו ניתן לנהל את צי הרכבים מול כל הגופים והגורמים הקשורים לתחזוקת הרכב – חברות הליסינג, חברות הביטוח, הנהלת חשבונות, מעקב אחרי קילומטרים, טיפולים, טסטים וכן הלאה.

מערכות ניטור נהיגה הפכו בשנים האחרונות לבחירתם של חברות, תאגידים וארגונים רבים, אין מן הנמנע שעכשיו הגיע תורכם.